First Ramadhan Post

Dengan rasa bangganya saya nak merasakan rasa bersyukur kepada Allah sebab diberi peluang untuk merasa ramadhan yang ke tiga belas pada tahun 2011 ini.Bagaimana Ramadhan awak?

Ramadhan kali ini adalah sangat-sangat berbeza dengan ramadhan yang lalu, kalau sepanjang 7 tahun yang lepas, saya berbuka dan bersahur dengan rakan-rakan dan tahun ini, adalah kali pertama saya bersahur dan berbuka dengan keluarga. Perasaannya mestilah sangat berbeza sebabnya saya tak perlu fikir untuk masak apa, untuk cari makanan dekat mana, untuk makan apa :) Bahagia kan hidup saya.

Namun, ada kekurangannya juga. Sepanjang tiga bulan saya bekerja (termasuk practical period) oh badan penat jangan cakap, setiap kali pukul 9 pm badan mesti dah lemau. Hehe mungkin sebab jarak rumah dengan tempat kerja yang agak jauh adalah salah satu sebabnya. Bayangkan setiap hari saya kena travel 29km dengan menunggang motosikal. Tapi saya anggap ini adalah cabaran untuk saya memulakan hidup baru saya. Dan saya tahu ini bukan alasan untuk saya skip terawih tapi kalau waktu sembahyang tu dah macam seratus kali menguwap,saya rasa baik saya berehat dulu sebelum sedia untuk melakukan ibadat.

Hehe

So far, my live is changing everyday. I have learn a lot of new things that i never been taught in university. how to deal with client, how to speak with them, how to express our idea and the main things is that, all my office mate is very nice with me, even though i know that certain of them are not ^^ hehe but never mine, that is what we call it as real world of work. Yes i am doing a Traffic Impact Assessment (TIA) Report which like before I only know what is TIA and now i am doing it.

Ini yang selalu orang dulu-dulu cakap, rezeki depan mata jangan ditolak and i'm looking about it. It doesnt mean that i dont know how to do it. Everything can be learn and I am learning it now :)

Have a nice day. Pen off

Comments

chimidama said…
Salam..ok.. sebenarnya nak kata OMG! you main neopets! haha.. saya terlalu obsess dgn neopets. hardly I can find someone at my age yg still lagi main neopets..<3!

Popular posts from this blog

Itinerary full trip ke Korea (Winter) : Travel Sendiri

Peperiksaan

Day 1 Seoul, Korea : Ke Gosomi Grilled Fish, Sinchon